OldPain2Go®

OldPain2Go® is een therapeutische behandelmethode, gericht op mensen die last hebben van chronische pijnklachten. Deze methode richt zich niet op het behandelen van de oorzaak van de pijn, maar wel op het verminderen van de impact en het vergroten van de kwaliteit van leven.

Ik ben gecertificeerd practitioner van OldPain2Go®.

Pijnbestrijding door het beïnvloeden van je onderbewustzijn

Bij het ontwikkelen van OldPain2Go® bouwde Steven Blake voort op de ‘PainGate’-theorie, oftewel de poorttheorie:

Hersenen vangen pijnprikkels op via de zenuwen en het ruggenmerg. Hersenen kunnen pijn vervolgens ook vasthouden, zelfs nadat het oorspronkelijk letsel of de aandoening genezen is. Onderzoekers ontdekten dat andere niet-pijnprikkels de hersenen kunnen ‘afleiden’ bij het ervaren van de pijn, te vergelijken met een poort die niet meer continu openstaat.

De techniek van OldPain2Go® maakt gebruik van neurolinguïstisch programmeren (NLP) en andere therapeutische methoden om het onderbewustzijn ervan te overtuigen dat deze (oude) pijn niet langer nodig is om het lichaam te beschermen en dat het veilig kan worden losgelaten. Hierdoor kunnen de hersenen de pijnlijke signalen als het ware herprogrammeren en kan de beleving van pijn veranderen.

Bij welke pijnklachten werkt het?

OldPain2Go® kan effectief worden toegepast bij verschillende soorten chronische pijn, zoals rugpijn, hoofdpijn, artritis of slijtagepijn, fibromyalgie of chronische vermoeidheid.

OldPain2Go® is met nadruk geen vervanging voor een medische behandeling of diagnose. Het is daarom belangrijk dat je met pijnklachten eerst een medische professional raadpleegt om de oorzaak van je pijn vast te stellen.

Hoe werkt het?

Het is een niet-invasieve methode zonder bijwerkingen. OldPain2Go® kan mensen helpen die langdurig last hebben van pijn en die de kwaliteit van hun leven willen verbeteren, ongeacht hun leeftijd.

In een OldPain2Go®-sessie kijken we eerst naar je specifieke pijnervaring en geschiedenis, om die goed in beeld te krijgen. Met gesprekken en visualisatie technieken gaan we daarna als het ware je onderbewustzijn vertellen om de (oude) pijn los te laten. Dit proces is bij iedereen weer anders en het vereist vaak meerdere sessies om het gewenste resultaat te bereiken.

OldPain2Go® biedt hoop aan mensen die worstelen met chronische pijn, omdat het kan helpen de perceptie van pijn te veranderen en daarmee (weer) een betere kwaliteit van leven te ervaren.

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Neem online contact met mij op of bel direct naar 026 – 327 32 95.