Darmen, Vermoeidheid, Fibromyalgie, Stofwisseling, Hormonen, Long Covid

Natuurgeneeskundige behandeling voor darmklachten, chronische vermoeidheid, Fibromyalgie, stofwisseling, hormonen en Long Covid.

Darmklachten

Darmklachten zoals Colitis Ulcerosa, Crohn, een prikkelbare of spastische darm zijn met een natuurgeneeskundige behandeling te verlichten.

Bij mijn opleiding zeiden ze niet voor niets dat behandeling van veel klachten begint bij onze poep, want de darm maakt via ons immuunsysteem een directe connectie met onze hersenen. Een natuurgeneeskundige behandeling kan daarom zeer effectief zijn.

Vermoeidheidssyndroom (ME/CVS)

Het chronische vermoeidheidssyndroom of myalgische encefalomyelitits wordt vaak afgekort als ME/CVS. Eerder werd deze aandoening vaak weggezet als psychosomatische aandoening, inmiddels is het een erkende ziekte, die ernstig en langdurig kan zijn.

De werking van het immuunsysteem is bij deze klachten ontregeld en daardoor beperkend. Samen kijken we wat kan helpen en zoeken we naar verbeteringen.

Fibromyalgie en pijnklachten

De symptomen van Fibromyalgie zijn een chronische last van pijn, vermoeidheid en stijfheid. De pijn wordt vaak gevoeld in de spieren en bij de gewrichten. Een oorzaak is nog altijd niet gevonden. Maar een natuurgeneeskundige behandeling kan wel verlichting geven.

Stofwisseling of Metabool Syndroom

Diabetes, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hoge triglyceride waardes, overgewicht of obesitas. Problemen met de stofwisseling worden in de medische wereld een Metabool Syndroom genoemd.

Het grote gevaar bij dit syndroom is dat mensen lang geen klachten hiervan ondervinden, maar het sluimert wel door. Je lichaam gaat steeds meer ziekmakende stofjes aanmaken. Denk hierbij aan NfKB, TNF, Il-6 voor de kenners. Met goede uitleg, voeding, effectieve beweging en specifieke supplementen wordt het lichaam weer geholpen om de oorzaak aan te pakken en het weer onder controle te krijgen.

Hormonale klachten

Je kunt bij hormonale klachten denken aan vruchtbaarheid, overgewicht, PMS en endometriose, maar ook aan acne, rosacea en overgangsklachten.

Alle ‘hormonale assen’ (de stress-as, de schildklier-as en de geslachts-as) zijn met elkaar verbonden. Bijna alle hierboven genoemde aandoeningen zullen in meer of mindere mate ook dit systeem kunnen verstoren. Omdat deze hormonale assen bij iedereen goed te herleiden zijn, kunnen ook problemen als migraine in een paar maanden tot veel verbetering leiden.

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Neem online contact met mij op of bel direct naar 026 – 327 32 95.